dinsdag 12 april 2016

Tegenslagen...

Veel zit er niet mee de laatste tijd. Oké, ons huis is verkocht, maar dat is ook de enige meevaller.

De mensen die plannen hadden om hun bungalow te verkopen, doen dat toch maar niet. Geen huis voor ons dus...we zullen zolang iets moeten gaan huren, en met Bobby in ons gezin valt dat niet mee. We hebben bv gekeken om in onze woonplaats op een camping om een chalet te huren, maar daar mogen geen huisdieren. We hebben rekening te houden met de uitlaatservice, en ga zo maar door...vandaag ga ik rond bellen of ik iets anders kan vinden. Het liefst niet via een makelaar, want die hanteren een huur van minimaal een jaar...

Wat ook een fikse tegenvaller is, is dat er artrose in mijn nek en rug geconstateerd is. Begin dit jaar had ik veel nekklachten, dat heb ik bijna ieder jaar wel een keer, dus manueel therapeut gebeld, ik had me voor een paar behandelingen bij verzekerd, want normaliter ben ik met 2 behandelingen klaar...nu dus niet, ik heb tot heden iedere week 2 behandelingen gehad voor zowel mijn nek en rug, en met alle stress van de afgelopen tijd vlot het niet erg. De hoofdpijn is verschrikkelijk. Dat gaat me dus een rekening worden waar nu al de tranen van in mijn ogen springen....volgende maand dus niets naar het spaarvarken, maar naar het potje eigen risico....mijn schouders beginnen nu ook, maar daar zeg ik even niets over tegen mijn therapeut, dat komt volgend jaar wel. Ik ga me volgend jaar dus héél erg bij verzekeren voor manuele therapie!

Buiten dat het vreselijk balen is van de rekening die komen gaat, vind ik de diagnose ook erg pittig om te verwerken. Het lijkt momenteel wel of het allemaal opstapelt, en ik voel dat het me allemaal een beetje te veel gaat worden.

De onzekerheid is iets wat me erg bezig houd, waar gaan we wonen? Zullen we zolang iets kunnen vinden? Hoe gaat het met mijn gezondheid?? Zullen we binnen een  jaar een bungalow vinden?? Want (een gedeelte van) de restschuld van dit huis kunnen we in een nieuwe hypotheek stoppen, maar er is (nog) geen nieuwe hypotheek, dus zullen we daar een lening voor af moeten sluiten. We hebben dan een jaar de tijd om een nieuwe woning te vinden, en dat deel alsnog vanuit de lening naar de hypotheek te doen....allemaal dingen die me erg bezig houden...

Ik hoop dat we iets kunnen gaan huren wat niet te veel kost, zodat we maandelijks half kunnen sparen (voor een nieuwe woning...) en half extra kunnen aflossen op die rottige lening....nou ja, we hebben ervaring, dat scheelt dan weer...:-((

Al met al dus geen vrolijk blogje deze keer. Toch ben ik blij voor jullie luisterend oor en wens ik jullie een fijne dag en volgende keer hoop ik een gezelliger bericht te hebben!!!


5 opmerkingen:

  1. Oei, dat is lastig, heel erg lastig! Ik hoop dat je heel snel een goede woonplek vindt, ook voor Bobby, misschien toch een vakantiehuisje? Ik wens je veel creativiteit, wijsheid en girl power toe! #hetkomtgoed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das wel veel ineens. Die onzekerheid is vaak nog het moeilijkste. Wie weet wat er nu op je pad komt. Hopelijk snel zekerheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien weet de makelaar hoeveel bungalows er gemiddeld op de markt komen per jaar. Dat is geen garantie maar kan wel keuzes helpen maken. Sterkte vooral met je gezondheid.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou je toch niet over je schouders vertellen? Straks heb je daar ook nog last van en weliswaar geen rekening voor therapie, maar wel lichamelijke klachten. Zou een stukje van de stenenrekening voor jezelf hiervoor gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met jullie zoektocht. En wat betreft je artrose. Ik heb artrose en artritis. Warmte is voor mij heel erg belangrijk. Misschien dat je daarin verlichting kunt zoeken. En niet verzwijgen dat je meer klachten krijgt. Een jaar is nog lang. Rustig aan doen en niet overstrest raken. Het komt best goed. En bedenk ook dat je dit jaar ook al doet aflossen op die restschuld. Wordt deze vanzelf kleiner.

    BeantwoordenVerwijderen