dinsdag 10 november 2015

Toekomstdromen...

Moos en ik zaten laatst te bomen over onze verdere toekomst. Hadden we wensen? Woonden we nog prettig? Wat zouden we in de toekomst willen veranderen?

Dat was heel verhelderend eigenlijk. Moos is gelukkig gezond van lijf en leden, in tegenstelling tot mij helaas. Ik zou dus zelf graag met der tijd ons huis verruilen voor een bungalow. Heerlijk alles gelijkvloers, maar wel met tuin.

Ik zie mijzelf eerlijk gezegd niet tot aan mijn pensioen werken , dat ga ik niet vol houden.

Dit huis hebben we op beider salarissen gekocht, staat lekker onder water en is op het salaris van Moos alleen niet te betalen.

We hebben afgesproken om nog een aantal jaren te blijven wonen, hopen dat de markt weer verder aantrekt, zoveel mogelijk te sparen en daarbij wat extra af te lossen, en vooral in dit huis niets meer te investeren. We hadden bijvoorbeeld nog eens de keuken willen vernieuwen, of de badkamer.

Niets meer van dit alles. We gaan potten, en aflossen! Zodat we over een aantal jaren dit huis kunnen verkopen, en een bungalowtje ervoor terug kunnen kopen. Op alleen het salaris van Moos, zodat als het voor mij écht niet meer gaat, ik de rust kan hebben om te stoppen met werken.

We waren allebei blij met het gesprek, en de afspraken die we hebben gemaakt. Het maakt het nu al allemaal wat dragelijker, wetende dat er een eind komt aan de druk die ik constant voel om te "moeten" terwijl het met periodes helemaal niet gaat... Zoals Moos het treffend zei: We gaan vanaf volgend jaar knallen!!!

3 opmerkingen:

  1. Goede voornemens! Maar jullie kunnen toch al dit jaar beginnen met knallen?! Dus nu al in de (be)spaarmodus:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn we inderdaad nu al, maar volgend jaar zal het sneller gaan met grotere stortingen ivm belastingteruggave en vakantiegeld.
      Volgend jaar gaan we ook starten met opruimen.

      Verwijderen
  2. Goede voornemens! Dat lijkt me hier ook heerlijk. Het huis verkopen, dan eerst even een paar jaar sparen, iets samen kopen dat we makkelijk alleen kunnen betalen en dan genieten. Overigens zou dat genieten natuurlijk al eerder beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen