donderdag 5 november 2015

Bezig met de eerste besparing voor 2016!

Van de week kreeg ik een aanbieding van onze huidige energieleverancier, om toch vooral nog een jaar te verlengen. Jaja, nou, dan ga ik toch eerst even op verschillende energievergelijkers snuffelen.

Zo gezegd, zo gedaan. Volgens de verschillende vergelijkers zou essent het voordeligst zijn, we zouden daar hetzelfde maandbedrag hebben als we bij onze huidige leverancier zouden hebben....maar laat essent nou een welkomstbonus hebben van € 250,=!!! Oké, die krijg je na een jaar bij je afrekening, maar toch even lekker!!!!

Ik snuffel het weekend nog even door, maar ik denk dat we er, wat energie betreft, wel uit zijn! Kan dat alvast weer van mijn lijstje af!



7 opmerkingen:

  1. Wij zijn al een paar keer overgestapt maar niet altijd met succes. Was het bv zonder BTW, ja, wie denkt daar nou aan? Of het scheelde maar 2/3 euro per maand. Ik blijf het een lastig klusje vinden. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, bedankt voor de tip. Ben jaren bij Essent geweest en afgelopen jaar overgestapt ook voor de bonus. Nu ga ik weer lekker terug dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op een goede vergelijkingssite is echt alles met btw. Raar een offerte zonder btw, dat valt bijna onder misleidinge als je geen ondernemer bent.
    Overstappen is het het slimste wat je kunt doen. De mensen die dat 'eng' vinden snap ik nooit zo en zijn ook een dief van eigen portomonee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben onlangs weer 'terug' bij Essent. De vette welkomstbonus gaf voor mij de doorslag, naast de concurrerende gas en stroomprijzen uiteraard, anders schiet je er financieel nog niets mee op. Hiervoor zat ik jarenlang bij United consumers, naar tevredenheid. Vorig jaar een jaartje Energiedirect geprobeerd, dat was ook prima. Ik ben het eens met de vorige post; wie niet overstapt is inderdaad een dief van zijn eigen portemonnee. Al blijf ik het een vreemde constructie vinden dat alleen nieuwe klanten beloond worden. Perverse prikkel die alleen maar geld kost aan marketing e.d. Waarom niet gewoon een 'trouwe klantenkorting' invoeren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook. Ik heb een aanbod gekregen met scherpere tarieven, maar dat redt het bij lange na niet met een welkomstbonus!

      Verwijderen