zaterdag 13 december 2014

Kerstversiering-sentiment...

Vroeger, toen we net samen woonden, kon het me niet gek genoeg zijn, met knipperende lampjes in de boom, kerstkussentjes,  en een deurmat voor de deur die, als je er op stond, "hohoho...meeeerry christmas!!!" begon te bléren....afschuwelijk als ik er nu aan terug denk....

De laatste jaren hebben we het rustig, qua kleur. Welke kleuren hebben we nu? Armeluis-zilver, gebroken wit en naturel, zoals rieten klokjes. En ik heb van mijn moeder verleden jaar een paar takken rode kunst-amaryllis gekregen, die heb ik er nu ook ingestoken.
Er is slechts 1 item die ik nog steeds ieder jaar in de boom hang, en dat is tevens ook het eerste wat ik ooit gekocht heb voor onze allereerste kerstboom:


Dat zijn deze beertjes. Kun je na gaan, onze eerste kerstboom stond in 1987, dus de beertjes zijn nu 27 jaar oud! Wel leuk hoor, ze krijgen altijd een ere-plekje in de boom!

Dit rendiertje heb ik in onze vakantie gekocht op Texel:



Deze sneeuwpop heb ik een aantal jaren terug gekocht, ná de feestdagen, want dan is alles zo lekker in de uitverkoop ;-))



Maar het aller-oudste komt van een buurvrouw die wij hadden toen ik nog kind was. Ik noemde haar altijd "de buurvrouw zonder kindjes", onze andere buurvrouw had namelijk wel 2 kindjes in mijn leeftijd. Deze buurvrouw zonder kindjes had met kerst een ontzettend grote kerststal op haar dressoir staan, en als kind vond ik dat prachtig!!!

Ik heb toen van haar mijn eigen kerststal gekregen, en hij is wel 6 cm lang en 3 cm hoog haha!!
Dit is em:


Bloedzuinig ben ik er op, hij zal nu inmiddels wel bijna 40 jaar oud zijn! Het stalletje staat voor onze lampenvoet, kun je nagaan hoe klein het is!

Dit jaar gaan we een pootafdruk van Bobby maken, ik heb daar een tijd geleden al een setje voor gekocht bij wibra. Die kun je dan aan een lintje maken, en dan hangen we die ook in de boom! Weer een sentimenteel kerst-element erbij....dat vind ik tegenwoordig prachtig, als je bepaalde dingetjes 1x per jaar tegen komt, waar je warm van wordt, al die herinneringen...hoewel ik er ook behoorlijk emotioneel van kan worden!!!

Hebben jullie kerst-items waar zoveel herinneringen aan kleven???



1 opmerking:

  1. Mijn moeder geeft ons altijd een kerstbal met bijzondere gebeurtenissen. Geboorte van onze kinderen, ons trouwen, aankoop eerste huis, laats kregen we op vakantie in disneyland een gegraveerde glazen disney kerstbal! Ik vind het zo bijzonder. En elk Jaar is het opzetten van de boom een feestje met een hoop herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen