maandag 24 november 2014

Ons huis...deel 2!

Onze slaapkamer hoort eigenlijk 2 slaapkamers te zijn. Maar de oude bewoners hebben er dus 1 grote van laten maken.

Ik hou persoonlijk van een knusse slaapkamer, waar geen kledingkasten in staan. Er staat er nu wel 1 in,  een kleine tweedehands van marktplaats, waar je bijna niets in kwijt kunt. Mijn werkkleding hangt er ook in, evenals mijn gewone kleding. Het is dus altijd een puinhoop in mijn kast.

De kledingkast van Moos staat in de computerkamer. Wij hadden, tot verleden jaar, ieder een pc, en daarvoor hadden we een grote eettafel die Moos verbouwd heeft tot computertafel. Ieder een eigen bureaustoel, een kast voor de administratie en voorraad toiletartikelen en het kamertje stond vol.

Nu twijfel ik een beetje wat ik met de kamers wil. Een tussenwand in onze slaapkamer met daarachter kledingkasten, of kasten op maat laten maken (door Moos uiteraard...) voor de computerkamer?? In principe hebben we geen plannen met de computerkamer, we zouden hem dus ook kunnen gebruiken als een soort inloop-kast. Al ben ik een beetje huiverig dat dit erg stoffig is, heeft iemand daar ervaring mee??

Het schilderwerk van beide kamers moet aangepakt worden, de muren geschilderd, en we willen op de hele verdieping dezelfde vloer die we beneden ook hebben. Geen idee dus wat we met de indeling gaan doen...

De badkamer is ook zo'n verhaal apart. Er staat een bad in. Een hele luxe, met bubbels en verlichting. De verlichting kun je zelfs in verschillende kleuren laten branden. Het is een extra breed en extra lang bad. Door de vorige bewoners geplaatst hoor!
Alleen.....wij gaan nooit in bad. We hebben er geen geduld voor, en oké, ik vind het zonde om zo'n groot bad vol te laten lopen met lekker warm water en dat dan weer leeg te laten lopen....
En er staat een douche-cabine. Als ik ergens een hekel aan heb om schoon te maken is het wel een douche-cabine. Doe mij maar lekker een goed douche-gordijn, kun je in de wasmachine gooien en klaar!
Er is geen ruimte nu voor badkamerkastjes, erg onhandig want alle voorraad en schone badlakens en handdoeken ligt dus in de computerkamer.
Die badkamer wordt dus ook een hele klus...gelukkig is het nog niet zover!!!!

2 opmerkingen:

  1. Pfff ik word al moe als ik het lees en de gedachte wat je er allemaal aan "moet" doen, maar komt tijd komt raad, en een inloopkast... heerlijk zeker als er veel deurtjes in zitten, en stoffig? nee, als je goede (schuif)deuren er voor zet, dan heb je daar totaal geen last van.

    Maarre van dat bad... pff kan dat geheel begrijpen!

    Succes enne begin alvast op papier te zetten wat je er van verwacht en wat je er in wil hebben, en hoe je het zo makkelijk mogelijk schoon kan houden, en wat qua ruimte en handigheid ook het makkelijkst is.

    Succes enne maak je nog niet druk, pas doen als het zo ver is.

    Ruby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel heerlijk om zo te dromen van hoe het voor jou je ideale kamers worden.
    Lijkt me heerlijk als je dat inderdaad ook zo kan uitvoeren (of regelen).

    BeantwoordenVerwijderen