dinsdag 21 oktober 2014

Alle beetjes helpen...

Verleden jaar zijn we overgestapt van energie-leverancier. Dit jaar zijn we dat weer van plan, zo'n mooie bonus kun je niet laten liggen toch? Aan het eind van dit jaar bij de nle krijgen we een bonus van 125 euro, en daarbij verbruiken we minder dan is berekend. Zonder wijziging zouden we 269 euro terug krijgen. Tel daar de bonus bij op en dan word ik vrolijk. Dus hoppen we volgend jaar weer naar de volgende energie-leverancier. Budget-energie geeft momenteel een bonus van 195 euro!

Ons tv en internet is ook aangepast, wat bijna 20 euro in de maand scheelt. Gebeld of dit voordeliger kon, antwoord was nee, dus opgezegd. En dan kan het ineens wel! Wat een boeven zijn het toch!
Maar goed, het is gelukt en geregeld!

En dan volgende maand weer vergelijken voor de zorgverzekering. Ook daar zal misschien weer iets te besparen zijn, misschien een zorgverzekering waar je, als je merkloze medicijnen gebruikt, geen eigen risico hoeft te betalen. Maar dat zien we volgende maand wel!

Stappen jullie ook ieder jaar over?




3 opmerkingen:

  1. Wij zijn net overgestapt van energiemaatschappij. En dat willen we vanaf nu ook elk jaar doen als tenminste die aanbiedingen zo doorgaan.
    Wij zijn via Gezinsenergie overgegaan. Is zo'n collectieve regeling zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij kan ik ergens rond december weer wisselen van energiemaatschappij, dan ga ik zeker weer kijken. Ik ben tevreden over Greenchoice, maar als ik korting kan krijgen, dan is dat natuurlijk ook niet gek. TV kan hier niet anders dan Canal Digitaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik woon alleen en gebruik al erg weinig voor mijn type huishouden. Ik krijg daarnaast als alleenstaande niet de volle korting. Dus ik heb Essent mijn contract laten narekenen, ja dom hé het door je eigen leverancier laten doen, maar ik kreeg toch maar mooi een goede aanbieding van hen. Lagere vaste lasten en lagere prijzen. Ik kom dan uit op ongeveer hetzelfde bedrag als wat ik elders aan korting zou hebben gekregen. Dus voor mij géén gedoe met overstappen.
    Ook ben ik me aan het verdiepen in de aanschaf van zonnepanelen. Ik las op diverse sites dat vooral de goedkopere aanbieders dan moeilijk doen met het verrekenen van jouw overschot.

    BeantwoordenVerwijderen