donderdag 19 juni 2014

Geen juichpak, wel gewonnen!

Helaas kon ik gisteren niet mijn juichpak op halen, maar mag ik dat nu maandag doen! Als pleister op de wonde heb ik een boodschappenbon van 5 euro gekregen. Nou ja, het is niet anders! We hebben in ieder geval de wedstrijd gewonnen!!!

Verder gaat het hier z'n gangetje, langzamerhand wennen we aan ons nieuwe ritme.

Moos kwam van de week met het idee om zijn werkdagen anders in te delen, waardoor we niet de honden-uitlaatservice in hoeven te schakelen. Hij zou het prettiger vinden als we zelf voor Bobby kunnen zorgen.

Haha, ik ben niet de enige die de hele wereld op zijn kop wilt zetten voor ons ventje!!!

Moos heeft een werkweek van 38 uur, voordat we Bobby hadden werkte hij 1 avond over, begon 's ochtends eerder en was daardoor vrijdags vrij.

Wat gaat het worden?

Moos gaat 's ochtends nog steeds 1 uur eerder beginnen, gaat vrijdags weer werken, en werkt donderdags ook 1 uur langer. Daardoor is hij de maandag en woensdag 's middags vrij. Dat zijn mijn hele dagen die ik moet werken. Bobby is dan uiteindelijk 3 ochtendjes alleen. Dat moet kunnen vinden wij!

Een goede oplossing vinden wij, we blijven dan zelf nog flexibel als er een keer een avond extra gewerkt moet worden!

Verder heeft Moos een scooter gekocht. Dat was al een hele tijd een wens van hem, hij heeft erg veel last van zijn knie met fietsen.

We hadden dus afgesproken dat zodra er wat geld op het spaarvarken zou staan, hij voor een scooter zou kijken. En dat is gelukt! Vandaag kan hij hem ophalen. Het is een tweedehands hoor!
Het spaarvarken is dus weer iets terug gelopen.

Aan het eind van dit jaar is onze vloer aan de beurt. Zoals ik al eerder vertelde hebben wij een supergladde laminaatvloer. Heel slecht voor Bobby natuurlijk. Toen Bobby kwam hebben we stukken loper neer gelegd, maar die hebben ook niet het eeuwige leven. Vandaar dat we een andere vloer willen.

We zaten te denken aan een pvc-vloer. Nadeel daarvan is dat de hele benedenverdieping ge-egaliseerd moet worden, en wij ook binnen 2 jaar aan een andere keuken toe zijn. We zouden de keuken dan gelijk met de vloer moeten doen, en dat is financiëel niet te behappen.

Nu is er een vloer met de voordelen van pvc, maar het gemak van laminaat, pvc-klicklaminaat genaamd. Zo kunnen we toch een pvc- vloer leggen, maar in etappes! We moeten dan wel voldoende kopen voor de hele benedenverdieping, maar dat is geen probleem, de rest bewaren we zolang op zolder.
Moos kan het zelf leggen, dus dat is ook mooi!

Hoe ongeduldig ik vroeger was als we plannen hadden om iets op te knappen, zo geduldig ben ik nu. Dan maar wat langer door sparen, zodat we het goed en naar onze zin kunnen doen! Sparen voordat je iets koopt, dat is iets wat ik vroeger niet kende, en waar ik nu niet meer van af wil stappen!

Je wordt er ook veel blijer van als iets dan uiteindelijk gerealiseerd kan worden, zonder dat je er zorgen om hebt. We zijn nog steeds iedere dag blij met onze nieuwe vriezer, en Moos is heel blij dat hij nu een scooter kan kopen zodat hij niet meer hoeft te fietsen als hij pijn heeft! En daar word ik weer blij van....de cirkel is weer rond!

Bobby heeft tegenwoordig een nieuw plekje gevonden om, als we in de keuken bezig zijn, lekker bij ons te liggen (zolang hij daar nog past) haha!






En deze foto kreeg ik toen ik aan het werk was, Bobby hield een heuse siësta ;-)))


7 opmerkingen:

  1. Dat hebben jullie goed geregeld voor Bobby.
    Fijn dat jullie die scooter konden kopen :)

    Toch netjes van de gele olifant dat je als compensatie voor de late levering een waardebon van vijf euro krijgt.

    Bobby ziet er heel lief en tevreden uit. Hij zal raar opkijken als hij over een poosje niet meer in dat hoekje past ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker netjes van de gele olifant! Iedere euro is er één zeg ik maar!
      Ja zal mij benieuwen hoe lang hij daar nog kan liggen ;-)

      Verwijderen
  2. Wat groeit hij hard. En zo leuk om te lezen hoe blij jullie met hem zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, het zal aan mij liggen hoor, maar is het echt een labradoodle?
    Ik vind het toch meer een herder of iets in die geest.
    Wat waren zijn ouders voor honden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is er echt 1 hoor! Zijn ouders zijn echte labradoodles, moeder zwart en vader caramelkleur! We zeggen voor de grap wel dat vader "toverballen" had ivm met de kleuren en verschillende beharing van de pups haha!

      Verwijderen
  4. Ik vraag het mij ook sterk af....
    Heeft de moeder niet stiekum een uitstapje met de buurhond gehad?
    Wat zegt de dierenarts over het ras? Natuurlijk wil je hem niet meer kwijt, welk ras dan ook. Maar m.i. is dit geen zuivere labradoodle.

    BeantwoordenVerwijderen