dinsdag 24 juni 2014

Daar zijn we weer!

Sjonge wat gaat de tijd toch snel...en wat kom ik chronisch tijd tekort de laatste tijd!

Maar goed, vandaag weer tijd om even bij te kletsen. 

Gisteravond hebben we weer genoten van het voetbal, we doen het goed! Ik kon eindelijk mijn juichpak ophalen, en nu heb ik geen modellen-lijf, dus ik had maat xxl besteld, maar in de broek voelde ik me net een worst haha! Het jasje zit weer te ruim, maar dat zit wel prettig. De boodschappenbon heb ik ook gekregen, die is deze week nog geldig. Komt mooi uit, want vandaag is weer boodschappendag! Er is geen minimumbedrag wat je moet kopen om de bon in te leveren, dus dat vond ik ook erg netjes! 
Mijn vader heeft gisteravond hier gegeten en voetbal gekeken, mijn moeder zit met mijn zus en nichtje in spanje, dus kwam hij lekker hier!
Ik zat gisteren op mijn werk, en Moos appte deze foto:


Ik lag in een deuk, en vele collega's met mij! Het pruikje is met een foto-programma gedaan hoor! Bobby was in ieder geval klaar voor de wedstrijd hahaha!

Verder gaat het hier z'n gangetje, we vinden langzamerhand onze nieuwe draai in onze dagelijkse bezigheden.
Jaja, een lief (en soms ondeugend) ventje op 4 pootjes van nu ruim 13 weken slokt aardig onze tijd op! We doen het met liefde hoor, dat dan weer wel!

Afgelopen week heb ik nog een (voorlopig laatste) bestelling bij zooplus gedaan. Ze hadden de hondenzwembadjes in de aanbieding. Ik had ze al eerder zien staan, maar in de maat die ik wilde hebben waren ze 140 euro!!! Nou echt niet dus....en nu waren ze in de aanbieding, en kostte  het nu 50 euro! Scheelt gewoon 90 euro! 
Meteen besteld dus, en gelijk aardig wat snacks op basis van vers vlees, dus voorlopig kan Bobby lekker knabbelen! En pootje baden! Hij vindt het helemaal leuk, dan moeten ze waterspeeltjes er weer in, dan er weer uit....echt lachen!



Vrijdag krijgt hij zijn laatste enting, en kan hij ook in natuurwater. Er is op een kwartiertje rijden hier vandaan een strandje wat mooi geleidelijk afloopt, daar willen we het weekend met hem heen, kijken hoe hij dat vindt!

En ondanks dat Bobby niet op een doorsnee labradoodle lijkt is het er toch echt 1 hoor, moederhond heeft geen avontuurtje gehad met de hond van de buren ;-))
Bobby heeft 4 broertjes, ze hebben allemaal een andere kleur, en een andere beharing! Soms wel een typische doodle-vacht, en soms ook niet! Ook in de vachten die je bij andere doodles ziet zit verschil, je hebt typische krulvachten, en fleecevachten, die zijn weer niet gekruld. Een doodle is ook maar een hond uit meerdere rassen, dus een zuivere rasdoodle??? Die bestaan volgens mij nog niet, want dan zou je er een stamboom bij kunnen krijgen, en bij mijn weten is dat nog niet mogelijk!

Enniewee, wij zijn enorm blij met hem, hebben geen last van de paar haren die hij verliest, en dat zegt toch wel heel wat vind ik....

6 opmerkingen:

  1. Dat strandje zou ik even controleren of het mag. Hier ligt een verlaten strandje, maar omdat er elke week water wordt getest voor open zwemwater voor mensen is het er verboden voor honden van april tot oktober.. En dat is een duur grapje.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hadden we al gedaan, en het is geen probleem! Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  2. Hoi, hier dus een Australische Labradoodle, het klopt dat het (nog) geen officieel ras is, daar zijn ze hard mee bezig, maar hij heeft wel een stamboom, ik kan heel lang terug zien wie zijn ouders en gtootouders zijn enz.
    Dat is dus ook geen hond uit enkel een poedel en labrador, maar dat zal je ongetwijfeld wel weten.
    Maar dat maakt verder ook niet uit, jullie zijn er blij mee en daar gaat het om!
    Groetjes,Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat bedoel ik eigenlijk, er is geen "standaard" labradoodle, ze zien er niet allemaal exact hetzelfde uit!
      De stamboom is nieuw voor mij, bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  3. Bobby ziet er uit als een fotomodel in zijn oranje outfit.
    Voor onze poedels had ik ook een zwembadje in de tuin, dat vonden ze heerlijk. Nu ze ouder zijn kijken ze er niet naar om.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja schattig hé?
      Nou ja, dan verkoop ik hem wel weer! Voorlopig geniet hij er nog van! Dank voor je reactie!

      Verwijderen