zondag 4 mei 2014

Vervolg ontharen...

Ik had mijn blog van gisteren al klaar gezet, maar gistermiddag kon ik het apparaat al ophalen bij blokker, da's snel! Het is inderdaad een philips lumea, staat momenteel in de blokker-folder, en na uitvoerig de gebruiksaanwijzing te hebben bestudeerd ben ik vanmiddag aan de slag gegaan. Oké, eigenlijk moet je de 24-uurs test doen, maar daar had ik het geduld niet voor eerlijk gezegd (ja, stom, ik weet het!).

Je dient eerst alles wat je wilt behandelen te scheren, en dat mag niet met ontharingscreme. Dus alles met het mesje gedaan. Daarna met het apparaat. Ik schrok eerst wel van de lichtflitsen, maar ik moet zeggen het deed absoluut geen pijn. Warm is het wel, zeg eigenlijk maar heet. Zodra het onaangenaam zou worden moet je de intensiteit iets terug zetten.

Aangeraden wordt om dit iedere 2 weken te herhalen, en na ongeveer 4 behandelingen (dus zo'n 2 maanden) zou je ervan verlost moeten zijn, op een enkele nabehandeling na. Lijkt me echt ideaal!

Na een behandeling mag je 48 uur niet zonnen, daarna mag je, mits met een goede factor van 30 of meer, gewoon zonnen. Ik ben dus mooi voor onze vakantie in september klaar!

Meer kan ik er op dit moment niet over zeggen, het is nog even afwachten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten