zaterdag 8 februari 2014

Afrekening energie en energieverbruik

De eindafrekening van de vorige energie-leverancier is binnen. We krijgen € 149,59 terug!
Yes, dat is weer een extra aflossing volgende maand! Volgens de eindafrekening wordt het geld rond de 7e van de eerstvolgende maand terug betaald. Hier zijn we weer heel blij mee!

Ik heb net even zitten puzzelen met de potjes, rekeningen die nog betaald moeten worden deze maand en wat er dan over zal blijven, en heb net € 620,= extra overgeboekt naar de lening. Met de verplichte aflossing van € 200,= daarbij lossen we deze maand dus € 820,= af. En daarmee zien we dus in het volgende overzicht geen 4 meer als begincijfer, maar een 3! Lekker hoor!

Het energieverbruik is ook aardig gedaald deze week! Vorige week heb ik het verbruik vergeten te melden, dus nu maar voor 2 weken.

Gas vorige week   36                            
       deze week      32

Water vorige week 2
           deze week   1

Stroom vorige week 70
            deze week   56

Zo, dat scheelt ook weer iets. Ik heb mijn wekkerradio gisteren weg gehaald, Moos zet altijd de wekker dus waarom moet er aan mijn kant ook een "stroomvreter" staan? Hup, weg ermee!

Moos is ook bezig geweest met de stekkerblokjes met aan/uit knop. Vanmiddag nog een laatste aanpassing, en dan is dat ook klaar. Dan staan de soundbar, het kpn-kastje en de mediaplayer helemaal uit ipv dat er altijd een lampje blijft branden. Zal ongetwijfeld ook schelen!

Verder heb ik gisteren vast een (korte) was gedraaid en aan de lijnen op zolder gehangen. Die was net droog en ligt weer in de kast. Daardoor kan ik vandaag de laatste wassen draaien en kan dan alles op de lijnen kwijt, waardoor ik geen droger hoef te gebruiken. Met de temperatuur van nu merk je goed dat de was sneller droog is! Dus geen droger deze week zal ook weer schelen!

Zo komen we steeds een stapje verder in het consuminderen!

Ik heb net nog wat op marktplaats gezet, hopen dat dat ook nog wat oplevert!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten