zondag 26 januari 2014

Verbruik gas, energie en water

Stom zeg, vergeet gewoon op mijn blogje het verbruik te melden. Oké, ik weet dat het niet met jullie te vergelijken valt ivm grootte huis, personen enz. Maar ik noteer ze toch, gewoon om te kijken of we het verbruik iets naar beneden kunnen krijgen. Hier komen ze:

                         Week 1                                Week 2                                 Week 3

Gas                       22                                        32                                         28

Stroom                  66                                        64                                         58

Water                     2                                           1                                           1


Ik vind het best netjes. We zijn nooit van die groot-verbruikers geweest, laten nooit onnodig lampen branden ofzo, er staat niets standby, en we letten best wel op het dag- en nachttarief. Alhoewel ik er wel aan zit te denken om dat volgend jaar gewoon naar 1 meter te zetten. Het "verplicht" je wel om in het weekend te wassen, terwijl ik door de weeks ook veel thuis ben. En 's nachts wassen is geen optie, daar slapen we te dicht voor bij de wasmachine, en worden we wakker.

Verder hebben we de pompjes uit de tuinvijvertjes uitgezet (en eruit gehaald voor de vorst), Moos scheert zich nu aan de wasbak, en poetst daar ook z'n tanden. Scheelt toch allemaal weer! En iedere euro die we kunnen besparen is mee genomen!

Het boodschappen-budget gaat ook prima, afgelopen week weer wat voorraad gehaald ivm de lege vriezers, maar evengoed 80 cent over! Ha, ik leer het wel!

Ik had me ingeschreven bij g.oogle adsense, maar ik wordt steeds afgewezen (mijn blog is niet zichtbaar..??)
is er nog zoiets anders, dat je kleine inkomsten kunt genereren door advertenties te plaatsen? Ik kom er geen wijs uit....hebben jullie tips?

2 opmerkingen:

  1. Ons gasverbruik is helaas hoger dan jullie...en stroom lager...

    Nee geen idee hoe dat werkt met advertenties eerlijk gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gasverbruik komt voornamelijk door de houtkachel hoor! Heeft als nadeel dat de rest van het huis koud is...brrr!

    BeantwoordenVerwijderen