maandag 6 januari 2014

Auto's...

Wij hebben 2 auto's. Tjonge wat een luxe Muts, hoor ik je denken. Ja, dat was ook zo, maar lees verder...

Zelf heb ik een heel klein autootje, gekocht dus van het DK. Wegenbelasting vrij, toen, en ook ik mag vanaf dit jaar weer wegenbelasting gaan betalen...

Moos heeft een oldtimer, gekocht in Duitsland, helemaal gestript en uit elkaar gehaald, echt waar hoor, er stonden hééél veel bekers (soort van milkshake-bekers) met állemaal schroefjes, moertjes, boutjes en noem maar op. Hij mocht in een ruimte van zijn werk klussen, ideaal! Uiteindelijk van 2 auto's 1 auto gemaakt, gas ingebouwd (lekker goedkoop rijden, is op benzine geen doen...) , zelf gespoten en laten keuren. Geen wegenbelasting en niet duur in brandstof, helemaal geweldig!

Hij mocht er welgeteld anderhalf jaar van genieten en er in rijden, toen werd bedacht dat de wegenbelasting voor oldtimers weer betaald zou moeten worden. En ja, dat is met zo'n auto niet te betalen....errug sneu voor hem, hij is er echt jaren mee bezig geweest voor hij er in kon rijden en nu dit...de auto is in Nederland ook meteen geen euro meer waard...

Hij heeft dus de verzekering opgezegd en de auto geschorst dus kosten hebben we er niet van.

Hij zou het dus ook met "mijn" autootje moeten doen, alleen is hij bijna 2 meter lang, en zitten zijn knieën bijna naast zijn oren!

Nu was zijn idee om zijn auto in Duitsland proberen te verkopen, en mijn autootje in te ruilen (of particulier verkopen) voor een iets grotere (en oudere) auto, waardoor we cash overhouden om het DK af te lossen...

We maken heel weinig kilometers per jaar, sinds ik met de trein naar mijn werk ga, we proberen zoveel mogelijk te fietsen, maar sommige dingen lukt niet op de fiets (Moos vist af en toe...en die spullen krijgt hij nooit op de fiets mee) dus we willen wel een auto houden.

Warrig blog geworden denk ik, snappen jullie em nog?

Wat vinden jullie van dit idee?

3 opmerkingen:

  1. Vindt ook goed plan iedereen die van de weg gebruikt maakt met een voertuig moet daar voor betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich wel, maar als de vervuilende diesels van 40 jaar en ouder ontzien worden klopt het geheel niet helemaal toch?

      Verwijderen
    2. Nee, maar om daar nou meer dan 30k per jaar af te leggen :( Ik denk dat veel zich verkijken aan onderhoud van zo'n voertuig en nauwelijks goedkoper zijn en wie weet zijn die volgend jaar wel aan de beurt, of rekeningrijden in de toekomst ?

      Verwijderen