maandag 30 december 2013

Onze schuld

Oké, onze schuld dus. Het waren er 2, het maximale rood staan van 2500 euro en een doorlopend krediet van 8300 euro. Vanaf september ben ik dus begonnen met consuminderen, en mede daardoor, en mijn eindejaars-uitkering, en een kleine overboeking van het doorlopend krediet is het rood-staan nu weg gewerkt! Het doorlopend krediet staat nu op zo'n 8600 euro. Ik wacht op het overzicht van december.

Met onze veranderde uitgaven zouden we denk ik iedere maand 300 euro extra kunnen aflossen.
Ik ben wel met een spaarrekening begonnen, in september ging onze koelkast kapot, ja en dan zit je hé?
Dus ik wil wel iets achter de hand hebben voor het geval dat....mijn wasmachine is ook alweer 13 jaar oud, je weet het nooit!

Verder hebben we (uit de tijd van het spaarloon) een soort levensverzekering voor later, daar moeten we een premie van 775 euro voor betalen jaarlijks. Toen de spaarloon-regeling verdween ben ik dat bedrag, gedeeld door 12, gelukkig apart gaan sparen, evenals een bedrag per maand voor onderhoud en apk voor mijn autootje.

We zouden dus wel meer af kunnen lossen, maar deze spaarrekeningen vind ik ook heel belangrijk!

Eventuele extra's zoals bv de belastingteruggave gaan vanaf 2014 direct naar de schuld! Ik zal jullie maandelijks het nieuwe overzicht geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten