maandag 23 december 2013

Elk begin is moeilijk...


September was de maand waarin voor ons het roer omging. Wij hadden een roerig jaar achter de rug, zijn allebei gek op klussen en verbouwen, en waren het hele jaar ( en de jaren daarvoor…) al bezig geweest, met klussen, opknappen, nieuwe meubels enz. Ik ben ook gek op mijn tuin en was dus ook met grote regelmaat in het tuincentrum te vinden. Maar goed, op die dag in september wilde ik boodschappen gaan doen en er kwam niets meer uit het pin-apparaat bij de bank…ook nog het maximale aan rood staan…ik was het ineens zo zat, dat eeuwige achter de feiten aan lopen, HET MOEST ANDERS! Ik wilde van het rood staan af, van de schuld af, en ik wilde gewoon sparen! 

Opeens leken heel veel dingen niet belangrijk meer. Het kopen om...ja waarom eigenlijk? Maakte het me zoveel gelukkiger? Integendeel juist. Nu nog Moos inlichten natuurlijk. Hij is heel rustig, bemoeit zich nooit met geldzaken, en is vaak het type "dat zien we dan wel weer". Ik had alles zoveel mogelijk uitgedacht voor mezelf. toen het gesprek dus, en op die dag kreeg ik dus mijn nieuwe naam, ConsuminderMuts! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten