maandag 30 december 2013

Consuminder-kerst

Dit jaar was onze eerste consuminder-kerst. Het begon al met de kerstboom. Verleden jaar hadden we bij een boer een mooie Nordmann spar gekocht voor zo'n 30 euro. Dus dit jaar gingen we weer naar de boer, en we liepen rechtstreeks naar de Nordmannen, die waren nu 42,50!! Echt niet dus hé! Ik zei tegen de boerin (niet zo'n gezellig typje...) dat ze verleden jaar een stuk goedkoper waren, volgens haar dus niet. Zegt Moos om het ijs te breken, nou ik vind dit wel een mooie boom...waarop ik zeg, nou ik niet voor die prijs! De gezichten van boerin en Moos waren om in te lijsten hahaha!!! Ik ben bij een andere soort gaan kijken, en vond daar een mooie boom voor 10 euro! Moos vond hem, nadat hij was opgetuigd, ook mooi hoor! En tegen mijn ouders heel trots zeggen: mooi boompie hé voor 10 euro!!! Errug leuk!

Kerstavond zouden mijn ouders en zus en zwager komen eten. Zin in culinaire uitspattingen had ik niet, ik hou helemaal niet van koken en ik wilde er niet te veel aan uitgeven. Ik heb dus een grote pan boerenkool, een grote pan zuurkool, en een grote pan erwtensoep gemaakt. Ik heb zelf maar 1 grote pan, mijn moeder had zelf haar grote pan nodig, dus heb er 2 op marktplaats gekocht voor weinig. Worsten had ik nog van een aanbieding in de vriezer liggen, en ik had wat gehaktballen gemaakt. Iedereen heeft behoorlijk zitten smullen, en wat er over was heb ik in bakjes gedaan en hup de vriezer in! Daar staat nu 2x boerenkool met worst, 1x zuurkool met worst, 2x erwtensoep en 4 gehaktballen. Mooi!

1e Kerstdag hebben we een varkenshaasje gegeten (uit de aanbieding uiteraard) met zelfgebakken aardappeltjes.

2e Kerstdag hebben we de spiesgrill tevoorschijn gehaald. Kent iemand die nog? Die zijn van Philips, uit de jaren 70! Een paar jaar geleden hebben we dat bij oude buurtjes voor het eerst gezien, en na lang zoeken op marktplaats hebben we er 1 gevonden. Was gezellig! Uiteraard zelf kleine stukjes vlees gesneden ipv de bakjes met mini-vlees...

Al met al hebben we behoorlijk minder uitgegeven dan andere jaren, en daar doen we het voor!


Stapje voor Stapje iets Dichterbij vroeg mij in een reactie naar onze schulden, hier volgt binnenkort een blog over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten